Je kent het wel. Nog voor je koffie op is, heb je al drie brandjes geblust, een klant gerustgesteld, budget-politie gespeeld én iemand een peptalk gegeven.
En ja, dat is net zo chaotisch als het klinkt, maar het is dagelijkse kost als projectmanager. Maar vergis je niet: onder die chaos ligt gewoon een Excelsheetje verstopt waarmee je de welbekende ‘helicopterview’ houdt hoor.
Je bent het luisterende oor, de plannings-goeroe, de “laten-we-het-even-op-een-rijtje-zetten”-persoon, sfeerbewaker, realiteits-checker én degene die áltijd weet waar iedereen staat – zelfs als je dat liever niet had geweten ..
De ene minuut praat je met een klant die die nét iets meer wilt dan eigenlijk past in de planning, de volgende minuut check je bij een teamlid of ze niet stiekem aan het verzuipen zijn in hun taken. Tussendoor probeer je structuur te brengen, een planning te maken die wél klopt, het budget niet te laten ontsporen én “nee” te zeggen zonder dat iemand z’n wenkbrauwen optrekt.
Het draait om balans:
– Motiveren én begrenzen.
– Klanten meenemen én verwachtingen managen.
– En dat kleine momentje pakken waarop alles inééns klopt.
Projectmanager zijn is geen rocket science – maar het is wel een soort topsport. En eerlijk? Juist dat maakt mijn werk zo leuk!
De naam AMICHÈ komt van het Italiaanse woord [amiche] – voor vrienden. Onze aanpak is dan ook gebaseerd op een laagdrempelige & persoonlijke manier van samenwerken. Zo creëren we een omgeving waarin open communicatie en vertrouwen de basis vormen voor het behalen van de beste resultaten voor jouw bedrijf – én bouwen we aan je groei als bondgenoten én als zakenpartners.